Traducció / Traducción / Translate

diumenge, 20 de gener del 2013

Dificultats de la vida quotidiana (II)

Mod:  intentant posant-me al dia amb tot....
Música: la rentadora de fons val com a música?? XDD

En el (I) vaig comentar, les basures, bicis i transports. Doncs bé, en aquest toca els horaris, el temps i les compres.

En un primer moment el tema horaris és fa algo difícil ja que normalment es sol menjar a les 12-13h. En el meu cas, ho bé dino a les 11.30 o a les 15h, cosa que el meu cos encara no estava acostumat tan d'hora . I se sol sopar per allà les 18-20h del vespre, bàsicament per no perdre l'últim tren que sol ser a les 12h de la nit. Així que al principi i potser durant quasi un mes vaig intentar portar un ritme constant dels menjars per poder-m'hi acostumar...  ;)   El "problema" que tinc ara, és que acostumada n'estic tan que tinc gana a totes hores!!  I això que menjo els meus àpats i els plats petits no són. Recordo que al principi, després de classe no podia anar a sopar.. estem parlant de les 17h... doncs ara puc anar-hi sense cap problema! I menjo menjo!



El sol, un altre aspecte a tindre en compte.... el sol surt d'hora, però també es pon d'hora, cap a les 17.30h aprox ja sol ser fosc. I ara a l'hivern a les 4.30~4.45 ja s'enfosqueix i a les 17h ja es quasi negra nit. Pel que fa que tinguis la sensació de que el dia es molt més curt.

El temps és un altre factor. Jo venia amb la idea de que faria el mateix fred que a casa (o més) i la meva sorpresa ha estat que ara a l'octubre i novembre encara vaig amb tirants durant el dia i m'haig de posar un jersei prim cap al vespre, quan refresca, si és que refresca... Així que encara estic aprofitant el solet i el bon temps! Encara que, tota la gent pel carrer van ja amb jerseis llargs, moltes noies les he vist amb gorros i bufandetes o mocadors de coll.  I llavors hi ha els salariman (homes de negocis) que van amb el traje i corbata. Això implica camisa llarga i americana. Només veure'ls em provoca calor.... Per a mí encara és d'hora! Tot i que els últims dies ja ha començat a refrescar més.
I ara a ple hivern puc dir que sí que fa fred. Tot i que a ple migdia molts dies fa més aviat caloreta! I és d'agraïr.

I per últim però no menys important, les compres. Sí, encara que no ho sembli, el sol fet de voler comprar algo en concret, com polvos talco (cosa que encara no he aconseguit... jejejeje) o un detergent per poder netejar la roba, es converteix en una tasca algo complicada si no portes controlats alguns kanjis utilitzats en aquests productes. S'ha d'anar tibant de diccionari i programes de reconeixement de kanjis per poder-se'n sortir. O com faig jo, demanant a la gent que està comprant... "perdona això també serveix per a roba de color??" Sort que hi ha gent molt maca!

A part del fet dels noms dels productes, també hi ha la distribució de molts supermercats, sobretot els hipermercats (els grans), on dins del mateix super et trobes milers de petites botigues independents on pots anar comprant i pagant, mentre fas la compra del super. És algo una mica complicat d'explicar si no s'ha vist.

Ah, i aquí oblidem-nos d'haver de deixar les bosses que portes en una consigna per poder entrar. Són tan confiats que pots entrar amb totes les bosses que portis que no hi ha problema.
I tan confiats són, que molts establiments tenen la caixa per pagar, no a la sortida, sinó al fons de tot de la botiga.

Aquí us deixo el plànol d'un super. Perquè us feu una idea... els que coneixeu el carrefour de Manresa, les botigues que estan fora, doncs que estiguessin sense parets entre elles, només taulell, mostrador i poca cosa més, sense separacions visuals...
Costa d'explicar....



Cal remarcar, però, que aquí els diumenges les botigues i sobretot els supers no tanquen. I també hi ha els convinis (botigues de conveniència) oberts les 24 hores del dia, on pots trobar-hi qualsevol cosa, des de menjar fins a productes de la llar, passant per revistes i caixers automàtics per treure diners.... per això lo de convinis... XDD  Tot i que aquí els productes solen ser un xic més cars, però et treuen d'un apurillu a les 5 de la matinada, per exemple!

I parlant de compres no em puc oblidar de les  màquines expenedores, instal.lades arreu... fins i tot dins de temples n'he pogut veure.





7 comentaris:

  1. Sí, bastant curiós el estar contemplant la bellesa d'un temple i de cop, veure en un racó, les màquines expenedores. I lo dels supers..... no comments XD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Merci per comentar!!!! ^_^

      el que més m'agrada és el no comments... XDDDDDD

      Ah, m'has de passar la foto del mencionat temple!!! L'haig de posar en aquesta entrada sí o sí! XDD

      Elimina
  2. Estem massa acostumats a que ens ''tanquin'' dins de la botiga i que per sortir hagis de passar sí o sí per la línia de caixes, tot i que crec que és més lògic que no haver-les de buscar o trobar-te tot d'una que has sortit de la ''zona'' de la botiga A i estas al passadís o a la botiga ''B'' XDDDD

    Sobre els horaris... mare meva, a aquestes altures i encara acostuman-te??? A aquest quan t'hagis acostumat del tot hauras de tornar i tocarà desacostumar-se! XDDDDDDD

    PD: Màquines de begudes everywhere FTW!!!! Si t'acostumes no saps viure sense elles!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Merci per comentar!!!
      Ostres, m'has fet veure que està mal redactat!! Si a hores d'ara encara m'haig d'acostumar als horaris, va parir! El problema que em ronda ara és que tinc gana a totes hores.... XDDD i això que menjo, que bé saps que els plats d'aquí petits no són...

      Lo dels supers, ben bé és algo que s'ha de viure per entendre.

      I sí, les màquines, les taaaan estimades màquines.... m'estic intentant desenganxar d'elles per no tindre mono després quan torni... ;)

      Elimina
    2. Lo de menjar sempre ho entenc: tenen tantes coses bones i diferents que no acabaries mai de tastar-les totes XDDDD

      Elimina
  3. eis cris... bó el tema horaris...
    ara q estic operada et podré seguir millor i amb més temps!!!!
    això si.. escriure amb una ma és algo divertit jjj

    axuxus xatinetaaaa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estaré encantada de llegir els teus comentaris i encara que sigui tard, de contestar-los!! XDD

      Axuxus i merci per perdre el temps per aquí!!

      ^_^

      Elimina

...En aquest breu espai us vull "veure" parlar...